Kat Mana Halal Jajangmyeon?

Annyeong~~

Di Korea, jajangmyeon (mee kicap hitam) seringkali menjadi snek kegemaran mereka. Jajangmyeon nie sebenarnya berasal dari China dan menjadi popular di Korea.

Mesti u all tengok sedap jer mereka makan, sampai mulut hitam kena kicap.hehe. Tapi kat Korea jajangmyeon tak halal tau, sebab ada daging yg terlarang. Pasal tu Lisa nak bercerita pengalaman Lisa berpiknik ala Korea dengan jajangmyeon dan ddeobokki. Paling best Lisa tak payah masak, tak payah berpanas bawah mentari dan duduk macam puteri raja giteww..

Sebenarnya Lisa berpiknik di restoran Soopong, Times Square. Sebab kenapa Lisa sebut berpiknik? Soopong dalam bahasa melayu bermaksud "piknik". Tipah tertipu! Nak cari kedai nie senang jer, ia terletak di LG, dekat2 dengan restoran thai.

Dekorasi English style menghiasi restoran ini dan oppa2 menyambut anda untuk makan jajangmyeon in Korea style. Kat sini banyak makanan korea macam bibimbap, samgyetang, cold noodles, segala jenis noodles, pancake, kimbap dan macam2 lagi. Tak larat Lisa nak tulis. Cuma Lisa nak emphasize jajangmyeon jer!

Price pun okay dan ada set2 yg begitu menguntungkan dimana u all dapat rasa 2 mknn berbeza dan free air. Yihuu! Lisa order set jajangmyeon dan ddeobkki. Nak tahu cara makan jajangmyeon? Senang jer, follow me!

Step 1 : Order your Jajangmyeon set!

Free with green tea. Murah saje.

Step 2: Take a look at your jajangmyeon!

Ayam, timun jepun, telur, udon mee, sos hitam dan sos kacang soya.

 Step 3: Mix you jajangmyeon!

Nie lah rupe jajangmyeon anda setelah digaul, now can eat.
Step 4: Eat your ddeoboki!
Rasa pedas dapat membuat anda meletup!

Pada pendapat Lisa, memang agak menarik dan kena kombinasi antara jajangmyeon dan ddeobokki.Rasa manis pada jajangmyeon dan rasa pedas ddeobokki sesuai dan sesuai dengan citarasa rakyat Malaysia yang gemarkan pedas. Tidaklah anda terasa mual dan dapat menghabiskan satu hidangan ini. Cuma, penggunaan mee udon itu agak kurang sesuai, kerana ia tidak dapat menyerap kuah jajangmyeon dengan baik. Kimchi dan timun sebagai side dishes juga tidak kurang hebatnya. Kesemua rasa ini telah melengkapi deria rasa Lisa dan Lisa sangat mengesyorkan anda untuk berpiknik di sini!Jangan risau semua makanan di sini dijamin halal!

Lepas makan, jangan lupa sejukkan lidah anda dengan Korean ice cream!


till then~~
#kakimakan
#makanankoreahalal
#restoransoopong
#timessquare













Comments

  1. meoooow Lisa..!! i like it ahak ahak hahaha.. slalunya CT makan kat foodcourt klcc yang atas ujung bukan yang tengah tu.. foodcourt RASA. sedap jugak makanan korea kat situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. miaowwwww..Lisa pun penah makan kt sane. slalu order kimchi soup jer. not bad la. (terbayang2 kimchi sup menari depan mata)..hahaha..nanti nk try sweetree pulok^^

      Delete
    2. kimchi soup dia sedap eh ? kalo tobokki CT ske yg kat food court tu compared to yang dekat dubu dubu.. food court nye win..

      Delete
    3. sedap gak if compare kt pavilion punye kimchi soup..hehe

      Delete
  2. dulu dok pi TS, tak perasan pulak restoran ni. nampak macam sedap. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe asyik makan makanan korea ti senang nak kecek korea hehe..

      Delete
    2. jgn lupe singgah @cik fafa
      fefeeling korea gitu @ct

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pakaian Ikut 4 Musim di Korea

Pengalaman sewa rumah di Korea.