Hikayat Cinta di Kota Ginseng: Prolog, aku pengembara solo di Korea. (28 Mac - 8 Apr)

Annyeonghaseyo~~

Sorry been hiatus. Lisa baru jer balik dr travel di Korea. Penat berjalan masih ada n rasa macam xpercaya jer yg Lisa baru jer menyempurnakan misi mencari cinta di Korea selama 10 hari secara solo giteww. In the end balik Malaysia still single..wakaka..

Menunggu untuk terbang
Akhirnya tiba di destinasi yg diimpikan selama ini
Jom mulakan kembara ini dengan Bismillah!
Anyway, my travel preference would be planning less and let the spontaneous on. Maksudnya, Lisa xsuka teringat sgt dgn itinerary n follow what my heart say! Before I'm leaving frm my previous company, I've decided to visit Korea on next year (Spring 2014) no matter, whether I have to go alone or with buddies. So, Lisa start to calling2 n hello to all my friends but only one of them seemed interested. But in the end, he tarik diri at the last minute n mninggalkan daku terkial2 membuat itinerary..so sad.


Inilah penginapan selama 10 hari saya berada di Korea!


Subway or train, bukan subway roti tau!
Beli tiket nie on September 2013 n start seriously planning on January. Booked guesthouse 2 weeks bfore travel..gilor kan?Plan awal konon nk visit seoul, jeju n busan but because of money issue, I've to cancel the plan n only focus on Seoul, gangwon-do n gyeonggido. Dgn duit yg sikit tp hati yg mmbara2 utk travel maka itinerary yg betul2 siap pd bulan February. Yeah, Lisa memang suka buat last minute!keke

During vacay pun ada certain2 places yg terpaksa dicancel memandangkan duit yg xbrapa nk cukup ditambah pula Lisa yg kaki shopping n kaki makan..makaih..I bring canned food n of course my travel partner, herbalife n I dapat save banyak duit. 3 hari makan mknn sendiri n the rest pandai2 mcari mknn halal. Bawa duit rm1687 n draw lg Rm120++ kt Korea. So semua skali duit yg digunakan sepanjang perjalanan ini adalah sebanyak Rm1807.

Sungguh, ini kali pertama saya pergi negara jauh sorang2, before this penah buat kt Singapore jer. Seminggu sebelum nak p, 1001 rasa bermain di dalam fikiran Lisa. Maklumlah misteri MH370 sedang hangat diperkatakan di saat itu. Namun berkat doa saya n teman2 saya turutkan hati untuk menjejakkan kaki di Korea demi mhasilkan sebuah travelogue pertama saya. Insyallah doakan saya.

Banyak cerita sedih, gembira, mengujakan n macam2 pengalaman baru dirasai oleh Lisa. Semuanya akan terjawab melalui entri2 akan datang..Nantikan saya akan cuba mengorek segala isi ceritera saya sepanjang di bumi Korea. Alhamdulillah berjaya meninggalkan tapak kaki saya di negara yg diidam2kan selama ini!Wala!

Till then~~
#pengembara jalanan

Comments

  1. hahahaha. lisa...nice ones. tak sabor nak bace next entri. eh meh le jenguk i nyer blog gak. LOL missfarahsawa.wordpress.com syiok nyer ada byk idea cam lisa wehhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaha..kena perah otak nie hah..tq..okay

      Delete
  2. hai Lisa a.k.a Liza.. hehe... how cute ur new name,haha.... :p

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pakaian Ikut 4 Musim di Korea

Pengalaman sewa rumah di Korea.

Kat Mana Halal Jajangmyeon?